Close

19.9.2017

FlixBus? NE DÍKY. Raději RegioJet

Předem se omlouvám za vyloženě naštvaný a “hate” příspěvek, ale nemohu jinak. Dnes (19. 9.) jsem měl jet za klienty z Brna do Olomouce autobusem společnosti FlixBus. Ano. Slovíčko MĚL hraje v celém článku důležitou roli. Místo toho totiž sedím na nádraží v Brně a čekám na RegioJet do Prahy. Prakticky celý pracovní den se díky této “hnusné, brčálově zelené společnosti” rozsypal jak autobus z karet, popř. bus po dvou milionech kilometrů. Však si to přečtěte.

Začněme vtipnou historkou z roku 2015. Měl jsem jet poprvé s FlixBusem do Norimberka. Bláhově jsem se domníval, že vše bude ok. Když jsem dorazil na Florenc, tak mi bylo řečeno. “Autobus už je plný. Omlouváme se, ale lístek nemá místenku a k nám už se nevejdete. Najděte si prosím jiný spoj”. (JAKO COŽE, no. 1#3). Ale ok. Začínají, říkal jsem si. Chyba se stane, říkal jsem si.

Druhá historika se datuje k počátku roku 2017, kdy moje přítelkyně jela do Rakouska. Opět s touto prima společností. Ta už se sice do autobusu dostala, ale bohužel seděla nalepená na sedačce a  obklopená zavazadly dalších cestujících, které už se nevešly do zavazadlového prostoru. Užila si tak super cestu, při které se prakticky nemohla pohnout, protože bus byl přecpaný. (JAKO COŽE, no. 2#3). Ale ok. I to se stane. Někteří cestující mohli mít více zavazadel, než společnost předpokládala, atd.

No a nyní nejaktuálnější historka, která už mě ovšem fakt rozpálila doběla. Domluvil jsem si 5 klientů v Olomouci. Vše přesně naplánováno, načasováno, v kalendáři vše sedělo jak mělo. Ovšem jedna z proměnných selhala. – DOPRAVA SPOLEČNOSTI FLIXBUS. Jízdní řád hlásil, že bus odjede z Brna v 15:50. Ovšem kde nic, tu nic. A hlášení o zpoždění se taky asi ztratilo někde na cestě.

 

původní zdroj: theminimillionire.com

původní zdroj: theminimillionaire.com

To bych samozřejmě pochopil. Vzhledem k oblíbené turistické a vcelku unikátní opičí dráze v podobě tankodromu, který používá kódové značení D1, se zpoždění dá lehce očekávat a zcela bez problémů pochopit. Zaměstnanec společnosti FlixBus mi poradil, ať zkusím jiný opožděný autobus stejné společnosti, který zrovna přijel a jeho další trasa vedla skrz Olomouc. Nutno podotknout, že tento autobus zel prázdnotou a celkem tři místa (tolik nás na bus čekalo) by se v něm rozhodně našly. To by ovšem musel fungovat systém této vychytané společnosti. Řidič naší prosbu po komunikaci s centrálou odmítl, my jsme ostrouhali a dál čekali na zpožděný bus. (JAKO COŽE, no. 3#3) Ten samozřejmě nepřijel, takže mé veškeré schůzky byly zrušeny a já smutně odjíždím zpět do Prahy. Opět nutno podotknout, že rezervace u RegioJet trvala asi 2 minuty, vše proběhlo hladce, bez problémů a já právě dopíjím kávu v pohodlné sedačce. (Ano, trochu cíleně jsem musel popsat rozdíl mezi těmito společnostmi).

Co pro mě tato zkušenost se společností Flixbus znamenala?

Začněmě finanční stránkou věci
  • 96,- za lístek Brno – Olomouc
  • min. 10.000,- ušlý zisk, který se ovšem po zkušenostech velmi ladně a jednoduše mohl přehoupnout až k částce i třikrát vyšší.
  • 500,- za další cestu do Olomouce a zpět, kterou ovšem do svého kalendáře nacpu nejdřív tak za týden, takže je reálná šance, že tyto klienty ztratím.

CIRKA TEDY. 10.600,- až. cca 30.000,- ztráta za ušlý zisk a cestovné.

A nyní časová stránka celé problematiky
  • hodina čekání v Brně na opožděný spoj.
  • 3 hod za zbytečnou cestu do Prahy, která nebyla v plánu (ok, oficiálně je to méně, ale opět -> D1)
  • Zmařený pracovní čas. Cca 5 hodin.
  • zhruba 1 hod na obvolávání klientů, vysvětlování problému a plánování dalších schůzek.

CELKEM TEDY (plus mínus autobus – ach jak trefné a “básnické” zároveň, že… ) – 10 hodin mého pracovního času v trapu.

No. Co říct závěrem. Přál bych si, aby si tento článek šířil rychlostí německé dálnice skrz všechny potenciální cestovale a klienty společnosti FlixBus. A to proto, aby si třeba příště rozmysleli s kým pojedou a ušetřili si tak starosti, které potkaly mě.

Konec “hate” okénka. 

Mějte se fajn a zeleným autobusům se velkým obloukem vyhněte.

One Comment on “FlixBus? NE DÍKY. Raději RegioJet

Viktor Veselý
13.1.2020 at 10:27

Zlatý Mein Fern Bus (když ještě byl). O zelených sráč*ch sem taky před pár lety psal dost podobný článek. Co tady v zahraničí, ale teprve v Německu, tam to nabírá grády. Věčně nejezdí busy, nebo po několika hodinách dojede polorozpadlá náhradní herka…Tak co taky čekat od společnosti, která má v majetku pouze jeden (nepojízndý) autobus zaparkovaný v garáži kdesi v Mnichově. Btw společnost je od samého počátku silně prodělečná. Několikrát do roka je dotována investory a akcionáři s vidinou, že až zlikvidují (nebo koupí) všechnu konkurenci, tak teprv začnou vydělávat a to že mega bohatě (tak jasně kdyby byl monopol, tak je to logický). Jenže pokud se tak stane, tak ceny razantně porostou na rentabilní úroveň, teď jezdí za ceny silně (a to že někdy hodně silně) pod náklady.

Podpora takový společnosti ve formě cestujícího by vlastně měla být trestná (nadsázka).

V tichosti vzpomínáme na skvělé společnosti ADAC Post Bus, Mein Fern Bus, Dein Bus, Blabla Bus, BLB, Alex, City2City 🙁

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *