Close

8.7.2016

J-SLIDING – S penězmi jde vše, ale ta pravá hra začíná tam, kde musíte počítat 

J-SLIDING | Michal Halačka & Tomáš Zahradník

(Třebíč – 30. 6.) J-SLIDING je mladá česká firma, která se zabývá výrobou a celosvětovým prodejem unikátních ovládacích hůlek k žonglování s Diabolem.

Zakladatelé společnosti Tomáš Zahradník a Michal Halačka mají v nabídce momentálně už třetí verzi dřevěných hůlek. Sami ovšem dobře ví, že jakmile by se zastavil vývoj, firma by začala ztrácet.

Hlavním cílem projektu je nyní vytvořit karbonovou verzi hůlek, díky které se oba žongléři a podnikatelé chtějí stát, do roku 2019 jedničkou v prodeji hůlek na celosvětovém trhu.

A právě vývoj je jedním z hlavních témat tohoto článku. Druhá hlavní myšlenka je ukázat, jak silná je touha, komunikace, nadšení a aktivita.

Ve zkratce, i když se jakákoliv zeď jeví jako neprůchozí, vždy se dá najít, nebo udělat skulinka, jak se přes/skrz ní dostat. A každý to zvládne!

Představy jsou vždy krásné

Oba zakladatelé si vše ve firmě představovali jak Hurvínek válku. Dalo by se to shrnout takto:

“Prostě si načrtneme, jak to bude vypadat, pošleme to do firmy, oni nám to vytvoří a my to prodáme”.

Ale ani Michalovi, ani Tomášovi nedocvaklo pár dalších “detailů”. Zde jsou některé z nich:

Michal Halačka | Blog | J-SLIDING

– Vývoj dřevěné verze hůlek trval 2, 5 roku (a karbon se zmákne za ?měsíc?).

– Karbon je poněkud dražší materiál jak dřevo (“poněkud” si přeložte jako fakt hodně).

– Firmy zpracovávající karbon nečekají na malé firmičky s bláznivým nápadem s otevřenou náručí (navíc, když se zabývají třeba vývojem součástek do letadla, že…).

– Rozpočet na vývoj neznamená pouze cenu za čas autora a techniků, a výroba prototypů neznamená, že firma najde někde ve skladech přesně tu velikost trubičky, kterou potřebujete. Minimálně odběr od výrobce je 100 m základního materiálu. (Což znamená, že se nevyrobí jeden prototypový pár, ale odhadem tak 330 prototypových párů…)

Podtrženo a sečteno no. 1. Jeden investor na vývoj exkluzivní verze J-SLIDES nestačí.

Let the game begin

Představy se velmi rychle rozplynuly a oba zakladatelé museli přemýšlet, jak vše udělat efektivněji. A tady přichází na řadu právě zmiňovaná touha, nadšení, aktivita a hlavně komunikace.

Michal s Tomášem chtěli svůj nápad představit světu, a tak se přihlásili snad do všech podnikatelských soutěží, které existují. Výhoda těchto projektů nejsou ty “rychlé peníze”, které můžete vyhrát. Ale hlavně kontakty, které můžete získat.

Michal Halačka | Blog | J-SLIDINGV jedné takové nezávazné debatě po soutěži (networking se tomu dnes říká) přišla věta “proč si hůlky nenecháte vymodelovat na 3D tiskárně?” Nápad, který dokáže ušetřit statisíce a zrychlit celý proces o několik měsíců. “Tadá”. Oba nedokázali pochopit, proč je to nenapadlo dřív, než za vývoj utratili první větší peníze.

Debata pokračovala a v Michalovi i Tomášovi se okamžitě probudila těžko pochopitelná energie, a začali vše okamžitě řešit a plánovat. Tento přístup se ukázal jako vhodný, protože následovala věta. “Mě se ten váš nápad fakt líbí. Pomůžu vám s tím”. Zde přichází čas na druhé výrazné “Tadá” (ano je to (ne)nápadné znamení pro výrazné milníky celého článku a vlastně i procesu vývoje firmy).

Podtrženo a sečteno no. 2. Stačí být dostatečně ukecaný, projevit energii a zápal a něco se stane. V případě J-SLIDING se jednalo o úsporu velkých finančních prostředků a času.

Jeden úspěch nesmí zpomalit aktivitu (usnout na vavřínech se nevyplácí)

Ačkoliv byli Tomáš s Michalem nadšení, věděli, že musí makat dál. Jeli proto na finále další soutěže do Prahy. Jednalo se o soutěž T-Mobile Rozjezdy. Projekt, kde se oba zviditelnili jako drzí, energičtí kreativci, kteří si rádi povídají.

Ačkoliv soutěž nedopadla pro J-SLIDING zrovna růžově (není to nenápadný branding pro T-Mobile, prostě se to tak říká …) oba odcházeli opět spokojení. Proč? Potkali zde totiž velmi schopné lidi, kteří chtějí mladým podnikatelům pomáhat. A jako důkaz je přesně tento článek. Námět totiž vznikl, opět mimo prezentační síň, na networkingu.

Michal Halačka | Blog | J-SLIDING

“Chtěli bychom být vidět” řekl jeden z majitelů firmy J-SLIDING (ano bylo to zcela cíleně při rozhovoru s hlavním PR člověkem celé soutěže, hold drzost, ta zdravá dravost je docela fajn vlastnost). “Uvidíme, jak vám můžu pomoci” Přišlo ze strany oné dámy. A tady přichází čas na poslední výrazné “Tadá” celého článku.

Díky všem, kteří to dočetli až sem. Vážím si toho, že máte zájem o příběh dvou kluků, kterým všichni říkali, že se žonglováním nikdy nemůžou živit. Kluků, jejichž koníček se stal životní vášní a námětem pro hlavní byznys.

 

Podtrženo a sečteno no. 3. (a trochu těch závěrečných mouder):

– Neposlouchejte lidi, když vám říkají, že něco nejde. Máte vizi? Máte cíl? Jděte si za ním, protože každý má cíle jiné a nikomu nenáleží cíle jiných negovat. A nikdo nevidí tu pravou realizovatelnost právě vašich cílů.

– Nenechávejte si vše pro sebe a mluvte o tom. Komunikace je základ všeho. Člověk, kterého si velmi vážím si to dokonce nechal zvěčnit do kůže.

– Víc hlav, víc ví. Nebojte se požádat o pomoc. Musíte trochu upozadit své ego a to není sranda. Ale výsledek může být enormně pozitivní. A vaše hlava vás prostě občas nepustí k myšlení “out of the box”.

– Pomáhejte i vy. Ačkoliv s tím dost lidí nesouhlasí, v byznysu se dobrá vůle a nezištnost vyplácí.

– BUĎTE POZITIVNÍ. Né úplně půjde vždy podle plánu, ale chybám se nikdy nevyhnete (díky bohu), a s úsměvem na rtech, vírou, zápalem a odhodlaností jde všechno lépe.

A úplně poslední věta (slibuji) a budu se opakovat. KOMUNIKUJTE. A to nejenom ty pozitivní věci. Každá chyba se jednou proflákne a nemá cenu nic zatajovat. Buďte otevření. Získáte nejenom dobré spolupracovníky, získáte i přátele a šanci, že váš projekt uspěje a vy si tak splníte i ta přání, ve které jste nikdy nedoufali.

One Comment on “J-SLIDING – S penězmi jde vše, ale ta pravá hra začíná tam, kde musíte počítat 

Muf
2.6.2017 at 6:20

Krásné ?? Akorát pár drobných chybiček mě trochu ťuklo do očí, ale nezačaly mi z toho krvácet, takže cajk ???
Tenhle příběh jsem už nejednou četla či slyšela, asi protože vás sleduju, a taky jsem něčím z toho s tebou i prošla či sdílela a… Fandím vám ? Ať se daří vám i vašemu byznysu a fortuna (čti Bůh) je vám nakloněna??

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *