Close

19.9.2017

FlixBus? NE DÍKY. Raději RegioJet

Předem se omlouvám za vyloženě naštvaný a “hate” příspěvek, ale nemohu jinak. Dnes (19. 9.) jsem měl jet za klienty z Brna do Olomouce autobusem společnosti FlixBus. Ano. Slovíčko MĚL hraje v celém článku důležitou roli. Místo toho totiž sedím na nádraží v Brně a čekám na RegioJet do Prahy. Prakticky celý pracovní den se díky této “hnusné, brčálově zelené společnosti” rozsypal jak autobus z karet, popř. bus po dvou milionech kilometrů. Však si to přečtěte.

Začněme vtipnou historkou z roku 2015. Měl jsem jet poprvé s FlixBusem do Norimberka. Bláhově jsem se domníval, že vše bude ok. Když jsem dorazil na Florenc, tak mi bylo řečeno. “Autobus už je plný. Omlouváme se, ale lístek nemá místenku a k nám už se nevejdete. Najděte si prosím jiný spoj”. (JAKO COŽE, no. 1#3). Ale ok. Začínají, říkal jsem si. Chyba se stane, říkal jsem si.

Druhá historika se datuje k počátku roku 2017, kdy moje přítelkyně jela do Rakouska. Opět s touto prima společností. Ta už se sice do autobusu dostala, ale bohužel seděla nalepená na sedačce a  obklopená zavazadly dalších cestujících, které už se nevešly do zavazadlového prostoru. Užila si tak super cestu, při které se prakticky nemohla pohnout, protože bus byl přecpaný. (JAKO COŽE, no. 2#3). Ale ok. I to se stane. Někteří cestující mohli mít více zavazadel, než společnost předpokládala, atd.

No a nyní nejaktuálnější historka, která už mě ovšem fakt rozpálila doběla. Domluvil jsem si 5 klientů v Olomouci. Vše přesně naplánováno, načasováno, v kalendáři vše sedělo jak mělo. Ovšem jedna z proměnných selhala. – DOPRAVA SPOLEČNOSTI FLIXBUS. Jízdní řád hlásil, že bus odjede z Brna v 15:50. Ovšem kde nic, tu nic. A hlášení o zpoždění se taky asi ztratilo někde na cestě.

 

původní zdroj: theminimillionire.com

původní zdroj: theminimillionaire.com

To bych samozřejmě pochopil. Vzhledem k oblíbené turistické a vcelku unikátní opičí dráze v podobě tankodromu, který používá kódové značení D1, se zpoždění dá lehce očekávat a zcela bez problémů pochopit. Zaměstnanec společnosti FlixBus mi poradil, ať zkusím jiný opožděný autobus stejné společnosti, který zrovna přijel a jeho další trasa vedla skrz Olomouc. Nutno podotknout, že tento autobus zel prázdnotou a celkem tři místa (tolik nás na bus čekalo) by se v něm rozhodně našly. To by ovšem musel fungovat systém této vychytané společnosti. Řidič naší prosbu po komunikaci s centrálou odmítl, my jsme ostrouhali a dál čekali na zpožděný bus. (JAKO COŽE, no. 3#3) Ten samozřejmě nepřijel, takže mé veškeré schůzky byly zrušeny a já smutně odjíždím zpět do Prahy. Opět nutno podotknout, že rezervace u RegioJet trvala asi 2 minuty, vše proběhlo hladce, bez problémů a já právě dopíjím kávu v pohodlné sedačce. (Ano, trochu cíleně jsem musel popsat rozdíl mezi těmito společnostmi).

Co pro mě tato zkušenost se společností Flixbus znamenala?

Začněmě finanční stránkou věci
  • 96,- za lístek Brno – Olomouc
  • min. 10.000,- ušlý zisk, který se ovšem po zkušenostech velmi ladně a jednoduše mohl přehoupnout až k částce i třikrát vyšší.
  • 500,- za další cestu do Olomouce a zpět, kterou ovšem do svého kalendáře nacpu nejdřív tak za týden, takže je reálná šance, že tyto klienty ztratím.

CIRKA TEDY. 10.600,- až. cca 30.000,- ztráta za ušlý zisk a cestovné.

A nyní časová stránka celé problematiky
  • hodina čekání v Brně na opožděný spoj.
  • 3 hod za zbytečnou cestu do Prahy, která nebyla v plánu (ok, oficiálně je to méně, ale opět -> D1)
  • Zmařený pracovní čas. Cca 5 hodin.
  • zhruba 1 hod na obvolávání klientů, vysvětlování problému a plánování dalších schůzek.

CELKEM TEDY (plus mínus autobus – ach jak trefné a “básnické” zároveň, že… ) – 10 hodin mého pracovního času v trapu.

No. Co říct závěrem. Přál bych si, aby si tento článek šířil rychlostí německé dálnice skrz všechny potenciální cestovale a klienty společnosti FlixBus. A to proto, aby si třeba příště rozmysleli s kým pojedou a ušetřili si tak starosti, které potkaly mě.

Konec “hate” okénka. 

Mějte se fajn a zeleným autobusům se velkým obloukem vyhněte.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *